Skupina COOP pracuje na novém konceptu obchodů, který je postaven na využívání nových technologií, širším spektru služeb a podpoře místních komunit a ekonomik. Jednotlivé prvky celého konceptu jsou vyzkoušené v praxi a budou propojovány v nově rekonstruovaných prodejnách.
Co je základem konceptu „Obchod 2030“?
- Vlastní výroba elektrické energie (COOP provozuje více než 100 solárních elektráren)
- Úsporné technologie (LED osvětlení, nové technologie chlazení)
- Samoobslužné systémy, platební terminály (nižší náklady na personál, možnost finančních a poštovních služeb)
- Výdejní boxy a rozvoz (větší časová flexibilita, v provozu je 10 výdejních chlazených boxů, rozvoz je ve fázi testování)
- E-shop – rozšíření sortimentu (aktuálně je e-shop spojen s 600 prodejnami COOP)
- Podej lokálních produktů (družstevní prodejny jsou často pro menší producenty jednou z mála možnosti přístupu k zákazníkovi, objem produkce těchto dodavatelů jim neumožňuje prodávat v rámci velkých řetězců)
- Kavárny (aktuálně jich je v provozu několik desítek a fungují jako nedílná součást obchodu, v některých obcích je to jediné místo pro setkávání místních občanů)
Služby se budou ještě výrazněji rozšiřovat o e-commerce. Již nyní je více než čtvrtina z 2400 družstevních prodejen spojena s e-shopem, v roce 2020 začal COOP spouštět i samoobslužné chlazené výdejní boxy a nyní testuje rozvoz potravin. Kamenné obchody by měli i nadále zůstat základem strategie, e-commerce služby by je však měli posunout k větší flexibilitě.
Zdroj: freepik.com
Comments are closed.